Kwaliteit

Kwaliteit

Het is onze doelstelling om u tandheelkundige zorg te bieden in een moderne, goed georganiseerde praktijk waarin professionaliteit, kwaliteit, service en een persoonlijke benadering voorop staan. Om onze organisatie doorlopend te blijven ontwikkelen en verbeteren, ondernemen wij verschillende kwaliteitsbevorderende stappen.

Visitaties:
Onze praktijk is 2010 en 2015 gevisiteerd door twee collega tandartsen; die beide jaren hebben wij in dit kader als visiteurs ook de twee praktijken van de collega tandartsen in Bunschoten en Leiderdorp gevisiteerd.
Uit deze intercollegiale overleggen halen wij veel ideeën voor verdere verbetering van onze praktijk en de zorg die wij u willen leveren.
De voorgenomen visitaties hebben in 2020 niet plaatsgevonden vanwege COVID-19; deze zullen eind 2022 of begin 2023 alsnog ingepland worden.

BIG-registratie tandartsen:
In september 2022 hebben onze tandartsen opnieuw voor 5 jaar hun herregistratie in het BIG-register kunnen verlengen.

KRT-registratie tandartsen:
Door het volgen van intercollegiaal overleg, cursussen, klinische avonden en congressen zijn onze beide tandartsen geregistreerd in het Kwaliteitsregister voor Tandartsen (KRT); de registraties zijn geldig tot en met 2024, maar beide tandartsen komen binnenkort al in aanmerking voor herregistratie.

Certificering:
In 2017 zijn wij onder begeleiding van Roozeboom Consultancy gestart met een gecertificeerd kwaliteitstraject om onze organisatie en zorg nog verder te optimaliseren.
In 2019 zijn wij ten behoeve van een hercertificering opnieuw geauditeerd door Roozeboom Consultancy en hebben wij voor een periode van 3 jaar het certificaat in ontvangst mogen nemen.

Beide keren is er een tevredenheidsonderzoek uitgevoerd; hieruit is gebleken dat wij als praktijk door onze patiënten een 9,3 gewaardeerd worden, waar wij uiteraard zeer tevreden mee zijn!
Ondanks dit hoge cijfer zijn er ook verbeterpunten en suggesties aangedragen, waar we uiteraard weer mee aan de slag zijn gegaan; we willen iedereen die de moeite heeft genomen om mee te doen aan de tevredenheidsonderzoeken hartelijk danken!

In 2022 hebben wij besloten af te zien van opnieuw hercertificeren; de reden hiervoor is dat de te investeren tijd en kosten voor ons niet langer opwegen tegen wat het ons oplevert aan kwaliteitsverbeteringen.
Wij zijn van mening dat deze tijd en kosten beter geïnvesteerd kunnen worden in het leveren van zorg en moderne behandeltechnieken.
Uiteraard blijven wij waar mogelijk kwaliteitsverbeteringen doorvoeren en zullen we onze werkwijze regelmatig blijven evalueren.