Huisregels

Algemeen

  • Om een voor beide partijen voorspelbare situatie te kunnen creëren, is het van groot belang dat u onze praktijk regelmatig bezoekt; over het algemeen adviseren wij kinderen én volwassenen om twee keer per jaar een periodiek preventief onderzoek uit te laten voeren; in overleg met u kan deze frequentie individueel verhoogd of verlaagd worden
  • Om uw gebit zo lang mogelijk in goede staat te houden én om ons optimale werkomstandigheden te bieden, verlangen wij van u een goede mondhygiëne; wij zullen er alles aan doen om u hierbij zo goed mogelijk te begeleiden
  • Voorafgaand aan de geplande behandeling(en) kunt u om een begroting vragen
  • Voor vragen over de eventuele vergoeding van bepaalde verrichtingen kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar; daarnaast maken wij gebruik van de software Zorgsom om voor u een inschatting te maken van het deel van de kosten dat voor uw eigen rekening zal zijn

Afspraken

  • Meldt u zich s.v.p. 5-10 minuten vóór aanvang van uw afspraak aan de balie 
  • Bent u verhinderd, laat dit dan zo snel mogelijk aan ons weten zodat wij de voor u gereserveerde tijd aan iemand anders kunnen aanbieden
  • Voor afspraken die minimaal 2 werkdagen van tevoren geannuleerd of verzet worden, zullen de praktijkkosten voor de gereserveerde tijd niet in rekening gebracht
  • Voor afspraken op maandag geldt dat deze uiterlijk op de donderdag ervoor vóór de afspraaktijd op maandag geannuleerd of verzet kunnen worden
  • Het heeft onze voorkeur als annuleringen of verzoeken om een afspraak te verzetten telefonisch worden doorgegeven, zodat er meteen een nieuwe afspraak ingepland kan worden
  • Bij annuleringen per mail geldt dat deze alleen tijdens onze openingstijden verwerkt kunnen worden, waarbij het tijdstip van verwerking geldt
  • De kosten die in rekening gebracht worden bij niet tijdig annuleren, bestaan uit de praktijkkosten die doorlopen gedurende de voor u gereserveerde tijd; deze kosten bedragen 20,- per 10 minuten en worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar
  • Indien u aan ons uw mailadres heeft doorgegeven, ontvangt u na het maken van de afspraak een geautomatiseerde bevestiging per mail en de werkdag voorafgaand aan uw afspraak nogmaals een geautomatiseerde afspraakherinnering per mail; het niet ontvangen van deze herinneringsmail betekent niet dat uw afspraak niet doorgaat en is geen geldige reden voor het niet nakomen van een afspraak

Juiste gegevens

  • Geef wijzigingen in uw adresgegevens, telefoonnumer(s), e-mailadres en/of verzekeringsgegevens zo snel mogelijk aan ons door 
  • Tandheelkundig Centrum Boskoop is niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgen van het niet of niet tijdig doorgeven van wijzigingen

Nota’s

Om onze aandacht volledig op u als patiënt te kunnen richten, hebben wij het versturen en innen van onze nota’s uitbesteed aan Infomedics (via UwNota.nl):

  • De betalingsvoorwaarden treft u aan op de achterzijde van de nota die u van Infomedics ontvangt
  • Houdt u rekening met de betalingstermijn van 30 dagen
  • Na 30 dagen volgt een eerste herinnering
  • Na nog eens 14 dagen volgt de tweede herinnering, waarbij verhogingskosten in rekening  worden gebracht
  • Houdt u er rekening mee dat eventuele betalingsherinneringen van lopende nota’s in geval van een verhuizing die na de betreffende behandeling aan ons is doorgegeven naar uw oude adres gestuurd zullen worden, tenzij u uw nieuwe adres door heeft gegeven aan Infomedics (via UwNota.nl)
  • Als uw zorgverzekeraar een clearingovereenkomst met Infomedics heeft gesloten (zie overzicht), zal uw nota in veel gevallen rechtstreeks naar uw verzekeraar gestuurd worden; als de behandeling (gedeeltelijk) niet vergoed wordt, ontvangt u van uw zorgverzekeraar een nota voor uw eigen bijdrage
  • Voor vragen over uw nota kunt u contact opnemen met Infomedics via 036 – 203 1900 of via www.infomedics.nl